Tehnikamaailm, 27.06.2018

Väikeste linnamaasturite võrdluses oleksid kolme esimese vahed olnud väikesed, kuid paraku olime sunnitud kõige rohkem punkte kogunu diskvalifitseerima. Seat Arona punktid jäävad ootama aega, mil valmistaja tagaistme turvavöö korda teeb.

Suurtel linnamaasturitel on nii sõpru kui vaenlasi. Mõne jaoks on tegemist ennasttäis “pikendusega”, teised leiavad, et need on turvalised ja iga ilmaga sõiduvalmid. Väikeste linnamaasturite omadused on tagasihoidlikumad ja nii on neil ka vaenlasi vähem.

Ausalt öeldes on seekordset testirühma linnamaasturiteks nimetada väike liialdus, suuremale osale neist ei saa nelikvedu ka raha eest mitte. Natuke õigustab nimetust küll auto kõrgus ja suurem kliirens, nii et olgu siis pealegi.

Väliselt on rühma autod üsna sarnased, kuid omaduste poolel on valmistajad pannud rõhku erinevatele asjadele. Nende kõigiga saab hakkama nii linnas kui suvilateel, aga nagu ikka, tuleb mõni toime paremini kui teine. Paistis nii, et ka ühiskondlik arvamus kiitis autod heaks: kolme nädala jooksul ei märganud me kordagi, et keegi oleks neid pahakspaneva pilguga vaadanud. Pigem vastupidi, mõnigi kord astuti parkimisplatsil ligi ja küsiti auto positiivsete omaduste kohta.

Rühmas on kuus võistlejat ja kõigil neil on veel uue auto lõhn ligi. Cit¬roën C3 Aircross on C3 Picasso järeltulija ning ametlikult esitleti seda eelmisel suvel. Lõuna-Ameerika juurtega Ford Ecosport on rühma võimsaim. Vähem võimsaid polnud manuaalkäigukastiga parajasti kusagilt võtta. Auto sobis aga hinna poolest teistega kokku.

Hyundai Konas ja Kia Stonicus on palju ühiseid komponente, näiteks mootor ja käigukast. Kummalgi on siiski oma filosoofia ja ostjaskond, nii et mõlema rühma võtmine oli õigustatud ning pakkus huvitavaid võrdlusvõimalusi. Kona saime uhke Launch Edition varustuspaketiga, kuid vahetasime 18tollised rattad 16tolliste vastu, et auto vastaks enam müüdud Comfort-paketile. Hindamisele läinud katsed on tehtud väiksemate ratastega.

Opel Crossland X vahetas vaikselt välja mahtuniversaal Meriva. See on esimene turule jõudnud Opeli ja PSA ühistöö ja põhimõtetelt sarnane Citroën C3 Aircrossiga. Sama raha eest saab aga Opelilt võimsama mootori kui Citroënilt.

Seat Arona baseerub Soomes Aasta auto tiitli võitnud Ibizal, nii et põhilised asjad peaksid korras olema. Katsete käigus selgus aga, et Arona tagumine vasakpoolne turvavöö tuleb lahti, kui auto möödumiskatsel vasakule kaldub. Arona katsete tulemused on küll kirjas, aga lõppkokkuvõtet tehes pidime ta välja jätma.

Milles asi? Nii testi kui üksikasjalise kirjelduse, kuidas TMi seekordne test sundis VW kontserni enam kui 400 000 autot tagasi kutsuma, leiad juuli Tehnikamaailmast.

Pilt Tehnikamaailmas ilmunud artiklist. Kia Stonic sai esimese koha peale Seat Arona diskvalifitseerimist. Täpsemad tulemused Tehnikamaailma paberväljaandest.