Heigo Ensling

14.08.2020 09:12

Miskipärast huvitab paljusid lugejaid kas elektriautoga ikka saab sõita Tartusse ja sealt tagasi. Mis seal salata – olen ka mina seda mitmel korral katsetanud ja proovinud. Ning võin kindla peale öelda, et iga elektriautoga on võimalik sõita Tartusse ja sealt ka tagasi.

Ja nii Tartus kui ka Tallinn – Tartu maanteel on olemas laadimisjaamad, mis suutelised napi kohvipausi ja seljasirutuse ajaga piisavalt elektrienergiat auto akusse talletama.

Seetõttu sai Kia e-Niro nina hoopis pööratud Hiiumaa poole. Eesmärgiks testida Kia elektrilise krossoveri sõiduomadusi ja uurida, kas ka saarel saab hakkama autoga, mis saab edasiliikumiseks energiat vaid vooluvõrgust.

 

Väljast ja seest

 

Kia on lahendanud oma elektriauto ehitamise hästi ratsionaalselt. Selleks ei ole mõeldud välja mingit ekstravagantset kerekuju ega täiesti uut mudelit. Lihtsalt pakutakse Niro nimelist krossoverit kahe erineva jõuallikaga – bensiinimootoriga pistikuhübriidi ja teiseks siis puhast elektrimootoriga mudelit. Ja et neid selgelt eristada, siis elektrilisel mudelil on nimekujuks e-Niro.

Varustustasemeid on kaks – Comfort Pack ning TX. Neist esimese hinnaks on 47900 eurot ning kraad kangema varustusega TX hinnaks 49200 eurot. Ja ainsaks erinevuseks kahe varustuspaketi vahel on … tehasepaigaldusega elektriline katuseluuk.

Väljast eristub elektriline Niro oma bensiiniõgijast vennast elektrisiniste aktsenttriipude poolest. Ja teiseks erinevuseks on kinni ehitatud õhuvõre auto ninas. Seal asub ka laadimisava.

Sisse istudes üllatas mind elektriliselt sätitav juhiiste, mis mind vaikse sahinaga vastu rooli tahtis suruda. Asi nimelt selles, et e-Nirol on võimalik seadistada ja ka mällu salvestada juhiiste asend kahe kasutaja järgi. Ilmselt oli siis eelmine kasutaja miniatuurne neidis, pikkusega 160 cm ja tema järgi seatud juhiistme parameetrid olid ka auto mälus. Aga ega sest midagi. Seadistasin istme enda 186 cm pikkuse järgi mugavaks ning talletasin seaded teise kasutaja mällu. Ja rohkem iste mind ei kiusanud! Istme juures saan kiita hästi reguleeritavat nimmetuge ning pehmet peatuge.

Ruumi jagub ka esiistmetest tagapool. Meie tantsulaagri teine paar tundis end tagaistmel väga mugavalt ja nagu sõber Lembit ütles: „Siin võib täiesti kontori avada. Auto ei kõigu, istumisasend on mugavam kui kontoritoolis ja mis kõige olulisem – tagaistmel saab laadida isegi sülearvutit.

LOE EDASI >>>>>>