Võrdlustest: Eesti teedel võtavad mõõtu Honda Civicu, Kia Cee’di, Peugeot 308, Škoda Octavia ja Volkswagen Golfi universaalkerega versioonid.

Autoleht 02. juuli 2014

3. koht Kia cee'd – korralik keskmine

Vaatamata mõnele puudusele jättis universaalkerega Kia meile hea mulje. Tagumise istme ruumikus jääb pisut Škodale ja Volkswagenile alla, kuid edestab selgelt Hondat ja Peugeot'd. Juhikoht on meeldiv ja mugav ning korraliku varustuse eest ei pea palju maksma, baashindki on cee'dil kõige madalam. Lisaks sõidab Kia pehmelt, olles meeldiv kaaslane nii kruusal kui auklikel linnatänavatel. Kui siia lisada veel pikk seitsmeaastane garantii, on lihtne mõista, miks cee'd hästi müüb.

Autoga lähemalt tutvudes ilmnevad siiski nüansid, mis ei luba Kial testis ettepoole tõusta. Tõsi küll, mõnest neist saab tõepoolest aru alles siis, kui parem auto kõrval proovida on.

Universaalina osutub Kia puuduseks väike pakiruum – kui Škodasse läks sisse üheksa kasti, siis Kiasse ainult kuus. Tehase andmeid võrreldes selgub, et Kia pakiruum on tavaolekus teiste omadest umbes sada liitrit väiksem. Pilt paraneb, kui istmete seljatoed alla klappida – siis on mahud enam-vähem võrdsed, ka leiab Kia pakiruumist mitu praktilist panipaika.

Kuigi moodne ja kolmes astmes seatav (mugav-keskmine-sportlik), jääb teistele alla ceed'i roolisüsteem. Esimene tase on väga vedel (kuigi hea manööverdamisel) kolmas aga ülimalt jäik. Tunnetus on aga alati kunstlik ega anna head tagasisidet. Maanteesõit sujub siiski hästi, kuna suunda hoiab auto korralikult.

Turbomootorite kõrval esindab eilset taset Kia mootor. Jah, 1,6 liitrist võetakse küll välja tervelt 135 hobujõudu, aga kõigi nende töölerakendamiseks tuleb oodata kõrgeid pöördeid. Lisaks sellele on kütusekulu võrdne automaatkastiga Honda omaga ja ligi kahe liitri võrra kõrgem kui näiteks Peugeot'l. Tehase kulunumbrit kinnitas ka auto pardaarvuti, näidates turbomootorite omast oluliselt enamat.

Aritmeetilise punktiskoori poolest jäävad Kia ja Honda lõpuks kolmandat-neljandat kohta jagama, kuid kuna isikliku mulje järgi panid testijad kõik Kia ettepoole, tõuseb see ka kokkuvõttes kolmandaks.